utorok 12. januára 2016

Ako si spraviť vlastný zmyslový koberec na rozvoj podnetov pri chôdzi

Veľmi často sa pri diskusii s mojimi zákazníčkami dostaneme ku otázke, či je vhodná barefoot obuv aj na domáce nosenie.
Myslia si, že doma na rovnom povrchu (podlahy a dlažby) nemá barefoot obuv opodstatnenie a chceli by obúvať topánky s podporou klenby.

Ja s týmto tvrdením určite nesúhlasím, nakoľko doma sa snažím chodiť len naboso a naozaj cítim každú špáru či nerovnosť. Nehovoriac o neustále rozhádzaných hračkách a legu, ktoré mojim nohám dávajú dostatok (bolestivých) podnetov.

Ale pokiaľ je vaša domácnosť stále vzorne uprataná a chcete deťom aj doma poskytnúť nové podnety pri chôdzi, môžete si vyrobiť vlastný senzorický (zmyslový) koberec.



Pre výrobu môjho senzorického koberca som čerpala inšpiráciu z blogu:
http://backontrees.blogspot.cz/2016/01/senzoricky-koberec.html
Bol však doplnený o rúčky na kladivo, kamienky a drevené kolíky.


Zmyslový alebo senzorický koberec sa dá jednoducho spraviť, pokiaľ máte k dispozícii tento materiál:

Koberec - Kúpila som najlacnejší koberec v Breno

Lano - použila som 2 metre lana (kúpené v železiarstve)



Drevené kolíky - kúpila som ich 20 ks a tiež v železiarstve


Rúčky na kladivo vo veľkosti 25 cm (železiarstvo)

Kamienky rôznych veľkostí a tvarov, čím viac, tým lepšie


Na prilepenie jednotlivých materiálov som použila tavnú pištoľ a asi tri náboje
Ak s tavnou pištoľou pracujete prvý krát ako ja, počkajte kým sa dobre nahreje a pravidelne dopĺňajte náboje. Teplota roztavenej tyčinky dosahuje až 190 stupňov, takže pozor na to.



Všetky vymenované časti som prilepila pomocou tavnej pištole a vznikol senzorický koberec.
Tento koberec však nemá žiadne certifikáty a ani testy bezpečnosti, preto bude použitý len v našej predajni na Levickej 3, v Nitre. www.barefootpredeti.sk , kde si po ňom môžete pochodiť.

www.barefootpredeti.sk

4 komentáre:

  1. skvělé.. nedávno vyšlo i zde: http://backontrees.blogspot.cz/2016/01/senzoricky-koberec.html :)

    je fajn, že se mnoho pomůcek dá vyrobit i doma! a nápady se dostávají mezi lidi.
    Mějte se hezky
    gábina

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) Presne týmto blogom som sa inšpirovala :)

      Odstrániť
  2. Wau, skvelá inšpirácia.. Netušila som, že koberec sa dá pretransformovať aj na takéto niečo. Klobúk dole :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Zdravim, ja uvazujem o comsi takomto, zrejme vyrobit, lebo na jedinej stranke kde som nasla uz hotove, sa mi moc nepacia a hlavne su rozmerovo maleeee. NO ine som chcela. Mna trapi len take ze ked su tam popriliepane tie veci, napr. aj gombiky a pod., nebojite sa, resp. nemoze sa stat ze dieta to odtrhne (lebo uz vidim tie moje ako do toho bantuju rukami a odrapia tie drobnosti z toho) a da si do pusy, z coho hrozi teda riziko ze to prehltne alebo da do nosa, ucha (lepsi pripad), alebo sa moze vdychnut.. Som lekarka, navyse v odbore ORL a videla som uz kdeco v nose, uchu co si deti podavaju. Viem, ze na to odpoved asi nie je, proste riziko tu je a asi na to je len odpoved ze mat deti furt na ociach..? akoze jasne, moze sa stat aj ked ziadny senzoricky kobercek doma nemate ze..

    OdpovedaťOdstrániť