nedeľa 10. januára 2016

Ako som sa dostala ku barefoot :)

Barefoot, alebo inak aj bosá noha bol ešte rok a pol dozadu pre mňa neznámy pojem.
Zmenilo sa to však vtedy, keď sa môj 10 mesačný syn Peťko prvý krát postavil na nohy a začal obchádzať nábytok.

Prečo ten malý nie je obutý?


Moji rodičia a najmä svokra :) začali veľmi intenzívne riešiť, že Peťkovi  musí byť na nožičky zima a preto mu je potrebné niečo obuť. Medzi ďalšie dôvody jeho okamžitého obutia patrilo, že nožička musí byť spevnená a topánky musia mať predsa ortopedickú vložku, lebo inak sa mu nespraví pekná klenba.

Aj vám sme také obúvali a .....


Moja svokra a aj moja mamina nám ako malým deťom predsa obúvali pevné, kotníkové papučky s ortopedickou vložkou. Tak ako správna nevesta a dcéra som naklusala do obchodu a kúpila som papučky nemenovanej značky, ktorú pozná snáď každá mamička. Na moje nemilé prekvapenie po obutí týchto skvelých ortopedických papučiek Peťko nevedel poriadne stáť, stále padal a chôdza bola naozaj strašná.

 



Keď sa mi konečne vyjasnilo...


No v momente ako som Peťka vyzula a chodil len v ponožkách bolo všetko v poriadku.
Vtedy v mojej hlave bliklo (našťastie) a začala som googliť čo vlastne mám tomu môjmu dieťaťu obuť, aby sa mu dobre chodilo. V mojom hľadaní mi veľmi pomohol Modrý koník a mamičky, ktoré tam všetko vedia.
Zistila som, že mamičky sa delia v tejto oblasti na dva tábory.
1.tábor - presadzuje, že treba obúvať topánky pevné s klenbou
2.tábor - presadzuje, že dieťa má mať obuté topánočky, v ktorých čo najviac cíti povrch, tak ako keď je bosý.
Musím povedať pravdu, že tábor č.2 sa mi páčil viac a začala som niečo čítať a zisťovať o tej barefoot obuvi.

 

Capačky na prvé krôčky...


Mamičky na modrom koníku mi radili, že pokiaľ dieťa ešte nechodí samostatne na doma mu stačia aj protišmykové ponožky. Tie som dávala malému doma a musím povedať, že bol veľmi spokojný.
Ale prišlo ale.... a moja svokra :) bola opäť nespokojná, tak som kúpila malému prvé capačky s koženou podrážkou značky Afelo. ( http://www.barefootpredeti.sk/znacky/afelo/capačky-afelo-pingu-tyrkysový-detail )


 
 V ďalšom blogu sa dozviete akú veľkosť treba zvoliť a čo je dôležité pri výbere barefoot obuvi :)

http://barefootpredeti.blogspot.sk/2016/01/spravny-vyber-velkosti-barefoot-topanok.html

www.barefootpredeti.sk

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára